close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • loading...
    YourAds Here YourAds Here

    سارین وب دیزاین

    بازدید : 251
    چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 زمان : 10:10

    تاحالا به این موضوع فکر کرده اید که استراتژی محتوا و تجربه کاری در طراحی سایت بسیار مهم می تواند باشد ؟ در ادامه همراه با طراحی سایت باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

    من از این نوع سوالات متنفر می باشم و از نظر من آن ها هیچ فرقی ندارند. مثل این می ماند که از یک کودک بپرسیم که چه کسی را بیشتر دوست دارد- مادر و یا پدر. و حتی موضوع بدتر این می باشد که سعی بر این است که دریافته شود که کدام یک در رتبه اول قرار می گیرد- آشپزخانه و یا تخم مرغ؟- اما در هر صورت این سوال یک جوابی را در بر دارد.

    در سال های اخیر، برنامه نویسان و صاحبان محصول در زمینه طراحی تجربه کاربری به عنوان راه حل نهایی برای تقریبا هر مشکلی، تحقیقاتی را انجام دادند و درنهایت دریافتند که محتوای اصلی و واقعی محصولات در درجه دوم قرار می گیرد. این روش ممکن است در کوتاه مدت موفقیت آمیز باشد، اما اگر اهداف بزرگ تری را در سر می پرورانید، باید بدانید که تمرکز کردن تنها روی تجربه کاربری، راهی نیست که باید در پیش بگیرید.

    محتوا سرپرست و مانند یک پادشاه در طراحی سایت اصفهان ها است. هر چقدر هم که این جمله قدیمی و لفظ قلم به نظر بیاید، محتوا هم چنان در سال جاری نیز مانند پادشاه در نظر گرفته می شود. مطمئنا، مواردی نیز در این میان تغییر یافته است و ما حالا می توانیم در طراحی سایت ها تنها روی ساخت و ایجاد محتواهای ارزشمند و انتشار آن ها تکیه کنیم، اما هم چنین باید به سختی روی برخی موارد مانند کاربردی بودن وب سایت ها، طراحی تعاملی، ساختار اطلاعاتی و غیره کار کنیم. اما اگر محتواهای شگفت انگیزی در اختیار نداشته باشیم تا تجربه کاربری کلی طراحی سایت را قدرتمند سازیم، هیچ یک از آن عوامل نمی تواند موفقیت در تجارت و یا سایت را باعث شوند.


    استراتژی محتوا چیست؟

    در حالی که در این زمینه تعریف های بسیاری وجود دارد، من ترجیح می دهم تا استراتژی محتوا را به عنوان یک عبارت طولانی از ساختن، تحویل دادن و نگه داری کردن محتواهای ارزشمند و مفید برای کاربران محصولات و مخاطبین مورد نظر، توضیح دهم.

    همان طور که KRISTINA HALVORSON در کتاب خود به نام "استراتژی محتوا برای وب سایت ها" به خوبی شرح می دهد: "این مورد یک نقشه و راهنمای مسیر موفقیت آمیزی را برای افراد و سازمان ها مهیا می کند تا محتواهایی که مخاطبین واقعا می خواهند تا به آن دقت داشته باشند را ساخته و نگه داری نمایند."

    این مورد واقعا یک نظم و ترتیب تقریبا جدید است و مباحث بسیاری روی این امر وجود دارد که آیا نیازی برای حضور استراتژیست محتوا در پروژه های طراحی سایت اصفهان وجود دارد یا خیر، اما مانند هر حرفه دیگری، این امر مدت زمان بسیاری را به طول می انجامد تا مسئولیت ها و مزیت های که یک شخص دارد، مشخص شود. استراتژی محتوا یک الگو و یا راهنمایی را برای نویسندگان و سازندگان محتوا ایجاد می کند تا موضوعات و بحث های اصلی را تعریف کرده و اولویت ها را مشخص نمایند. طول محتوا ها بستگی به هدف طراحی وب سایت و ویژگی های مخاطبین مورد نظر دارد. استراتژی محتوا مشخص می سازد که این پیام برای چه کسانی می باشد، می خواهند به چه چیزی دست یابند.

    داشتن یک برنامه که پلی را میان نیازهای کاربران و اهداف تجاری برقرار نماید، بسیار ضروری است، نه تنها دیدگاه و نمای کلی محتواها را می سازد، بلکه برای تجربه کاربری و تیم طراحی مورد نظر نیز بسیار عالی محسوب می شود. مانند هر استراتژی دیگر، این مود دیدگاه واضحی از نیاز هایی که می خواهیم به آن برسیم (نوعی از محتواها که به کاربران ارتباط دارد و نیازهای شان را به حقیقت پیوند می زند) و چگونگی اینکه دقیقا می توانیم در این مکان ها دیده شویم را به ما ارائه می دهد (با درک کاربران و ساخت محتواهای با کیفیت).


    دقیقا تجربه کاربری به چه معنا می باشد؟

    تجربه کاربری اساسا هر چیزی است که کاربران در حالی که با یک محصول ارتباط و تعامل برقرار می کنند، احساس و یا تفکر می نمایند که ضرورتا نیازی نیست که حتما دیجیتالی باشد. تجربه کاربری یک عامل بسیار گسترده می باشد که هر بخش از محصول را از طراحی دکمه های کوچک گرفته تا پروسه های پرداخت تجارت الکترونیک را شامل می شود. این امر باید در بیشتر سطوح برنامه ریزی و ساخت محصولات نمایش داده شود تا تجربه کاربری بی نقص و کاملی برای مخاطبین مورد نظر وب مهیا گردد.

    NIELSON AMD NORMAN درباره تجربه کاربری به خوبی صحبت می کنند: "برای رسیدن به تجربه کاربری بسیار با کیفیت در ارتباط با مواردی که یک شرکت ارائه می دهد، باید در آن جا ترکیب و مخلوطی از سرویس ها در سطوح و ترتیب های متفاوتی وجود داشته باشد، شامل مهندسی، بازاریابی، طراحی گرافیک و صنعتی و طراحی رابط کاربری."

    بعد از تمامی این موارد، تجربه کاربری حالت و بیان کننده احساسات کاربران در مرحله نهایی استفاده از وب سایت و یا محصول می باشد.

    در گذشته های نه چندان دور، قبل از این که تجربه کاربری و موارد مربوطه رو به افزایش باشد، وب سایت ها و دیگر محصولات دیجیتالی مانند با توجه به علایق و ایده های مشتریان و بر اساس تصورات و مهارت های یک طراح وب سایت، طراحی و بنا می شدند. ما روشی را برای طراحی در پیش می گیریم که فکر می کنیم بسیار عالی می باشد و راه حل های شگفت انگیز در این زمینه می تواند نتایج بهتری را رقم بزند. دلیل برای چنین روشی در ابتدا این بود که وب سایت ها بیشتر مانند بازار برای فروش محصولات و سرویس ها در نظر گرفته می شدند و کاربران باید هر چه که به آن ها ارائه می شد را استفاده می کردند. اما هم چنان که وب سات ها پیشرفت کرده و کامل تر شد و رقابت ها شدت گرفتند، برنامه نویسان باید استراتژی خود را برای طراحی متمرکز بر کاربران تغییر بدهند و تمرکز خود را روی به حقیقت پیوستن نیاز های کاربران و انتظارات آن ها باید معطوف نمایند.


    هماهنگ ساختن استراتژی محتوا و تجربه کاربری در کنار هم

    اگرچه تجربه کاربری و استراتژی محتوا به نظر می رسد که اهداف مشابه ای را در بر دارند، اما زمانی که بحث اجرای واقعی به میان می آید، درگیری های بسیاری در این میان وجود دارد. اغلب اوقات جنگ ها و درگیری هایی میان تجربه کاربری و تیم های مدیریت محتوا در پروژه های طراحی سایت اصفهان وجود دارد، مخصوصا زمانی که بحث پروسه طراحی می شود. استراتژیست های محتوا و متخصصان سئو و بهینه سازی وب سایت تمایل دارند تا محتواهای کلیدی و بهینه سازی شده را تا جایی که می توانند، به صفحات وب اضافه کنند، این در حالی است که طراحان به سختی تلاش می کنند تا 400 تا 500 کلمه محتوا را در یک صفحه بدون این که روی طراحی تاثیر بگذارند، قرار دهند.

    گاهی اوقات حتی قرار دادن دو کلمه بیشتر می تواند طراحی سایت را منحرف سازد، و تغییر کلمات و نوشته ها به خاطر طراحی می تواند تاثیر گذاری مورد نظر از پیام ها بر روی کاربران را به طور کلی مختل نماید. از این رو بسیار ضروری می باشد تا این تیم ها با هم همکاری نمایند تا پروژه های به اتمام برسند و به درستی هم انجام شوند.

    اما خبر خوش در این جا این می باشد که زمانی که تجربه کاربری و استراتژی محتوا با هم و در کنار هم کار کنند، نتیجه بسیار بیشتر و عالی تر از این می باشد که تنها به سادگی به رفع کردن درگیری های موجود بپردازیم. ترکیب تخصص، مهارت و طرز فکر های متخصصان و حرفه ای کاربردی ساختن طراحی سایت ها، طراحان خلاق، سازندگان محتوا و استراتژیست ها تنها مشکلات موجود را حل نمی نماید، بلکه می تواند ارتباطات کلی را میان آن ها بهبود دهد. به طور ایده آل، این چنین جلسات ارائه ایده های ناب می تواند به دید واضحی از محصولات و سرویس ها از دیدگاه تجربه کاربری و محتوا ختم شود.


    چگونه استراتژی محتوا می تواند از تجربه کاربری و بالعکس، سود ببرد و بهره کسب کند؟

    شفافیت و خوانایی

    تجربه کاربری تماما درباره ساخت روند کاری بی نظیر و با ظرافت کاربران و ساده و واضح نگه داشتن رابط های کاربری می باشد که بسیار هم لذت بخش و خوشایند می‌باشد. همین مورد باید در محتواهای که دریافت می نماییم، به کار بسته شود. این امر ضرورتا به این معنا نمی باشد که محتواها را خلاصه نماییم، اما باید آن ها را خواناتر و برای درک و مرور کردن ساده بسازیم. بیشتر کاربران همه جملات را تک به تک نمی خوانند. آن ها به ندرت تمام متن را می خوانند و تنها به مرور کردن محتوا اکتفا می کنند. از این رو اطمینان حاصل کنید که دارای ساختار واضح و تیتر های مفهومی و زیر فصل های قابل درکی می باشید، و در عین حال متن ها را با محتواهای بصری غنی می سازید و در طراحی سایت تان در معرض نمایش می گذارید.


    ساختار اطلاعاتی بهتر

    ساختار اطلاعاتی روی سازمان دهی کردن محتوا تمرکز دارد و از این رو به راحتی توسط کاربران قابل دستیابی می باشد. به طور آشکار، استراتژی محتوا نقش بزرگی در ایجاد ساختار های اطلاعاتی بهینه دارد، زیرا این مورد نوع محتوایی که ساخته خواهد شد و چگونگی این که می توانند ساختار بندی شوند تا نیاز های کاربران رفع گردد را مشخص می سازد. این مورد حدس و گمان‌های بسیاری را برای ساختار های اطلاعاتی را برطرف می سازند.


    روی کاربران تمرکز کنید

    استراتژی محتوا می تواند از به کار بستن اصول با اهمیت تجربه کاربری حاصل گردد: قرار دادن کاربران در مرکز توجه هر چیزی در طراحی سایت. گاهی اوقات ما در این باره مطالعات و تحقیقات بسیاری را انجام می دهیم و کاملا فراموش می کنیم که مخاطبین سایت ما چه کسانی می باشند. سعی کنید تا ویژگی ها و خصوصیت های مخاطبین مورد نظر خود را در تیم طراحی تجربه کاربری عجین کنید و و در زمان ساخته شدن محتوا ها، به این موارد بسیار دقت داشته باشید.


    بهینه سازی میزان تبدیل مخاطبین به مشتریان سایت

    تجربه های کاربری لذت بخش و لطیف، اجزای اصلی افزایش میزان تبدیل مخاطبین به مشتریان می باشد. اما اغلب تجربه های کاربری بهتر به معنای کلمات و جملات، دکمه های دعوت به عمل ارزش های بسیار واضح و شفافی می باشد. در این جا است که استراتژی محتوا بسیار مفید و کاربردی به چشم می آید. این امر می تواند به ایجاد یک لحن و حالت خوب و بهینه در پیام رسانی عالی در طراحی سایت ها کمک نماید تا میزان تبدیل مخاطبین به مشتریان سایت بهبود یابد.

    نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارن وب تجربه کد .

    ظرفیت پذیرش و انتخاب رشته کارشناسی ارشد ژنتیک سراسری و دانشگاه آزاد 97
    نظرات این مطلب

    تعداد صفحات : 0

    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    آمار سایت
  • کل مطالب : 0
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 14
  • بازدید کننده امروز : 14
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 664
  • بازدید سال : 3860
  • بازدید کلی : 61622
  • کدهای اختصاصی